وبلاگ

خرید وسایل منجوق دوزی

خرید وسایل منجوق دوزی

منجوق بافی یکی از هنرهای زیبا و پر طرفدار در بین بانوان است که از طریق انجام این کار می توانند علاوه بر خلق یک هنر زیبا، در منزل خود در آمد زایی کنند، برای شروع نیاز به آموزش و تهیه لوازم مورد نیاز برای انجام منجوق بافی دارید که در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته و در زمینه خرید وسایل منجوق دوزی شما را راهنمایی می کنیم پس لطفاً تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی هنر منجوق دوزی

یکی از انواع زیورآلاتی که با دست ساخته می شوند، زیورآلاتی هستند که با منجوق درست شده‌اند. منجوق ها در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که منجوق های مکعبی و گرد از نوع پرکاربرد و مرسوم از انواع آن‌ ها هستند.
شما می توانید از منجوق ها برای ساخت انواع گردنبند ها، دست بندها، گوشواره های دست ساز استفاده کنید، همچنین از هنر منجوق بافی می توانید برای تزئین لباس های خود و حتی ساخت سنجاق سینه نیز بهره ببرید. شما می توانید از سنگ ها و مهره ها نیز به سبک منجوق دوزی استفاده کنید ولی به خاطر داشته باشید که ظرافت کار انجام شده توسط منجوق بسیار بیشتر از سنگ و مهره است. بنابر این اگر شما جز کسانی هستید که ظرافت کار برایتان از اهمیت بیشتری برخودار است حتما از منجوق استفاده کنید.
منجوق ها بسیار نازک و کوچک هستند از این رو برای استفاده از آن ها باید از سوزن های باریک و بلند استفاده کنید، زیرا سوزن های باریک و بلند امکان عبور ساده منجوق ها را فراهم می کند و همچنین دستگاه های منجوق بافی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از ترکیب چند ردیف منجوق از کنار هم یک طرح و نقش ایجاد نمایید.
البته الگوهای آماده برای منجوق بافی توسط دستگاه در خرازی ها وجود دارد و اگر قصد انجام این کار را با دستگاه دارید می توانید این الگوها را آماده تهیه نمایید.

خرید وسایل منجوق دوزی

خرید وسایل منجوق دوزی

وسایل مورد نیاز برای منجوق دوزی

۱.کارگاه مناسب که می تواند از جنس چوب و یا ژله ای باشد.
۲. منجوق به تعداد و رنگ دلخواه
۳. نخ نازک متناسب با رنگ پارچه یا سطح پایه کار
۴. سوزن نازک مخصوص منجوق بافی

روش های انجام منجوق بافی

منجوق باقی به صورت کلی به دو صورت انجام می شود:

  • روش اول
    در این روش دانه های منجوق به صورت دانه دانه بر روی کار دوخته می شوند که در این روش دوام کار بسیار بالا است.
  • روش دوم
    در این روش منجوق ها به صورت چندتایی وارد سوزن شده و سپس در جای مناسب خود بر روی پارچه قرار می گیرند و به وسیله نخ و سوزن دیگری در بین منجوق ها بست زده می شود که در این روش دوام کار پایین تر از روش اول است.

خرید وسایل منجوق دوزیخرید وسایل منجوق دوزی

در هنگام خرید لوازم منجوق بافی حتما به این نکته توجه داشته باشید که لوازم با کیفیت تهیه کنید تا نتیجه کار نهایی عالی و قابل قبول باشد. برای خرید این لوازم می توانید به خرازی گلستان مراجعه کنید. خرازی گلستان یکی از کاملترین و به روزترین خرازی های ایران است که در کنار سایر محصولات خود، در جایگاه واردکننده کاپ سینه ترک و زیپ های با کیفیت kcc بازار این متریال را نیز در دست بگیرد.
با در نظر گرفتن همین نظرات فروشگاه خرازی آنلاین گلستان بعنوان یکی از فروشگاههای اینترنتی معتبر خرازی با بیش از ۴ سال تجربه با پایبندی به اصول خرید اینترنتی که همانا ضمانت تضمین کیفیت و اصالت کالا می باشد همگام با دیگر فروشگاه های اینترنتی معتبر به خدمت رسانی به شما هنرمندان مشغول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *