وبلاگ

طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

اگر به تزئین پارچه علاقه‌ مند باشید متوجه می ‌شوید که روش ‌های خلاقانه بسیار و متدهای متنوعی برای این کار وجود دارد‌. اگر طرفدار تزئینات ملیح در عین حال پر زرق و برق باشید، یکی از راه ‌های تزئین پارچه برای شما می ‌تواند پولک دوزی روی پارچه باشد. طی سال ‌های اخیر پولک و پارچه‌ های پولکی جزو پرطرفدارترین طرح ‌ها برای تزئین پارچه بوده است. به همین دلیل شما در بازار طرح ‌های گوناگون و متنوعی از پولک ‌ها را مشاهده می‌ کنید. در ادامه با طرح ‌های پولک دوزی روی پارچه آشنا می ‌شوید‌.

طرح شکوفه بهاری روی پارچه

برای استفاده از این طرح می ‌توانید از پولک‌ های ریز به شکل دایره، شکوفه ‌های پولکی زیبایی روی پارچه خود بدوزید. این شکوفه‌ های زیبا روی پارچه‌ های ساده ‌ای مانند کرپ یا ساتن که مخصوص لباس‌ های مجلسی هستند درخشش زیبا و جذابی به همراه خواهند داشت.

طرح دوخت گل ‌های پولکی

اما اگر از ایده‌ شکوفه‌ های پولکی بهاری روی پارچه لذت برده باشید و به دنبال ایده ‌های بیشتری هستید، می‌ توانید به جای استفاده از شکوفه‌ های بهاری از طرح انواع گل‌ های پولکی روی پارچه استفاده کنید و این طرح‌ ها را روی پارچه مورد نظر پیاده کنید. این نوع طرح ‌ها مورد سلیقه کسانی هستند که در عین سادگی به دنبال زیبایی شگفت انگیزی هستند.

طرح ترکیب پولک با لوازم تزئینی دیگر روی پارچه

یکی از انواع ایده ‌ها و طرح‌ هایی که برای تزئین پارچه‌ های ساده می ‌توان استفاده کرد، ترکیب پولک ‌های جذاب و متنوع با انواع نگین ‌های تزئینی و یا منجوق و ملیله است. این طرح ترکیبی بسیار گسترده و وسیع‌تر از طرح ‌های پولک به صورت تنها دارد. به همین جهت پولک دوزی با دوخت لوازم تزئینی دیگر ، زیبایی پارچه را صد چندان می ‌کند.

طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

طرح های منظم با پولک

از جمله طرح ‌های دیگری که برای تزئین طرح پولک دوزی روی پارچه می ‌توانید مدنظر قرار دهید، استفاده از پولک به شکل منظم و در طرح ‌های دارای نظم است. شما می ‌توانید با استفاده از طرح و دوخت‌ های منظم اما تکرار شونده روی سراسر یا قسمتی از پارچه، تزئینی چشم نواز انجام دهید.

دوخت پولک در طرح های نامنظم

بسیاری از شما علاوه بر دوخت طرح ‌های منظم برای پولک دوزی روی پارچه، به دنبال طرح‌ های منظم و بی قاعده هستید. در این راستا می ‌توانید بدون طرح یا دوخت خاصی و بدون داشتن الگوی منظمی، پولک ‌ها را به شکل نامنظم و پراکنده روی پارچه بدوزید. اگر چه این کار بسیار ساده به نظر می آید اما نتیجه آن واقعاً درخشان و جذاب خواهد بود.

طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

جمع بندی
می ‌توانید با استفاده از طرح ‌ها و رنگ ‌های مختلف پولک، پارچه یا لباس خود را به شکل دلخواه تزئین کنید و روح تازه ‌ای به آن ببخشید. باید توجه داشته باشید که پولک دوزی روی پارچه یک کار هنری است و انجام این هنر نیز همچون سایر هنر‌های دستی نیازمند دقت و توجه است تا بتوان مهارت لازم و کافی را کسب نمود. از جمله مهم ترین کاربردهای اصلی پولک دوزی، تزئین لباس مجلسی و مانتو است که طرفداران زیادی نیز دارد و به دلیل ظرافت بالا، نیازمند توجه و مهارت زیاد است.
شما عزیزان علاقه مند می ‌توانید انواع طرح و پولک‌ های زیبا و دلخواه خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از طریق فروشگاه آنلاین خرازی گلستان خریداری کنید و هر چه سریع تر کار خود را شروع کنید.

2 دیدگاه در “طرح‌ های پولک دوزی روی پارچه

  1. دلیریان گفت:

    چه نوع پولک هایی دارید؟

    1. خرازی گلستان گفت:

      سلام دلیریان عزیز
      انواع پولک موجود داریم
      https://kharazigolestan.com/product-category/%d9%be%d9%88%d9%84%da%a9/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *