وبلاگ

انواع زیپ تزئینی

انواع زیپ تزئینی

زیپ ‌های تزئینی یکی از زیپ‌ هایی هستند که با انواع و رنگ‌ های مختلف در بازار به فروش می ‌رسند. زیپ تزئینی می ‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد و در دوخت انواع لباس مجلسی، مانتو، شلوار، کیف و… مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این مقاله میخواهیم با زیپ تزیینی، انواع آن، نحوه دوخت روی لباس و … آشنا شویم. تا پایان با ما باشید.

زیپ تزئینی

زیپ وسیله ای جهت اتصال دو لبه لباس، کیف، بوت و … به یکدیگر است. این وسیله کوچک ولی بسیار پرکاربرد است. زیپ در ابتدا با دندانه‌ های فلزی تولید شد سپس به مرور زمان انواع پلاستیکی آن هم به بازار عرضه گردید. همه زیپ ‌ها از دو نوار پارچه‌ ای تشکیل شده‌ اند که روی لبه‌ های آن ‌ها دندانه‌ های ریزی وجود دارد و به شکل نر و ماده به هم متصل می ‌شوند. زیپ وسیله‌ ای کشویی است که در اول و آخر خود بست‌ هایی دارد که خط انتها را نشان می‌ دهند.
زیپ در انواع گوناگونی ساخته می ‌شود اما بعضی از انواع این وسیله، تنها جهت تزئین استفاده می‌ شوند و کاربرد آن دیگر متصل کردن نیست بلکه فقط جنبه زیبایی دارد. در حقیقت زیپ تزئینی جزء انواع زیپ است که به صورت عمد مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل استفاده کردن از آن، بخشیدن جلوه ‌ای زیبا به محصول است.

انواع زیپ تزئینی

انواع زیپ تزئینی

انواع زیپ تزئینی

با توجه به گستردگی زیپ‌ تزئینی می توان گفت انواع بسیاری از آن‌ ها ساخته و به بازار ارائه شده است، که نمونه‌ هایی از آن‌ ها شامل زیپ تزئینی فلزی، ضد آب و … است.
زیپ ‌های تزئینی هم مثل دیگر زیپ ‌ها می‌ توانند از جنس پلاستیک یا فلز باشند، بر اساس نوع محصول و طراحی آن، می‌ توان یکی از انواع زیپ را انتخاب کرد. هر کدام از این نوع زیپ ‌ها ویژگی‌ ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند، به عنوان مثال زیپ فلزی انعطاف پذیری بالایی دارد به همین خاطر در بسیاری از موارد از آن استفاده می ‌شود. زیپ ‌های پلاستیکی قیمت‌ کم‌ تری دارند، بنابراین برای مواردی که تزئینی هستند و کاربردی ندارند می‌ توان از طرح ‌های خوش رنگ و زیبای آن استفاده کرد.

نحوه دوخت زیپ تزیینی

دوخت زیپ تزئینی روی تور، به دو شکل مخفی و تزئینی صورت می‌ گیرد که زیپ مخفی روی تور لباس عروس و لباس‌ هایی که دارای تور و آستر هستند، قرار دارند که دوخت زیپ با پایه ‌های زیپ مخفی با چرخ دوخته می ‌شود و روی لباس دیده نمی ‌شوند. زیپ ‌های تزئینی روی تور دوخته می شوند، لبه و دندانه ‌های این زیپ قابل دیدن هستند، زیرا این زیپ تزئینی است و باید قابل دیدن باشد. اکثر زیپ ‌های تزیینی، از رنگ‌ هایی که جلوه ‌ای خاصی دارند، تولید شده ‌اند و براق هستند.
زیپ ‌‌های تزیینی دارای رنگ ‌های طلایی، نقره ای، اکریلی، مشکی و سفید هستند و برای استفاده در لباس ‌های مجلسی در بازار به فروش می‌ رسند. از این زیپ‌ ها جهت دوخت تعدادی از مانتوها، استفاده می شود و به علت آسانی دوخت طرفداران بسیاری دارد. زیپ‌ ترئینی در قسمت پشت لباس ‌های مجلسی، یقه، سر و جیب‌ ها کاربرد دارد. این زیپ ‌ها به شکل رولی در بازار وجود دارند، البته در خرید‌های جزئی با توجه به متراژ، با اندازه مورد نیاز و به فروش می ‌رسند.

انواع زیپ تزئینی

انواع زیپ تزئینی

نتیجه‌ گیری
زیپ ‌های تزئینی کاربرد بسیاری دارند که علاوه بر زیبایی، می ‌توانند باعث پوشاندن نقص کار شوند. برای خرید این محصول باید به موارد بسیاری توجه کرد، که می ‌توانید جهت خرید زیپ تزئینی باکیفیت بالا و قیمت مناسب از خدمات فروشگاه آنلاین خرازی گلستان استفاده کنید. در این مقاله با زیپ تزئینی، انواع آن، نحوه‌ دوخت و …. آن آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

1 دیدگاه در “انواع زیپ تزئینی

  1. دیانا گفت:

    قیمت زیپ ها رو از کجا ببینم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *