وبلاگ

انواع نگین برای تزئین لباس

انواع نگین برای تزئین لباس

هنر جواهر دوزی یکی از هنر‌های پرطرفدار امروزی به شمار می ‌رود، که در آن هنرجویان به آشنایی با وسایل تزئینی و تکنیک ‌های لازم برای انجام فرایند دوخت می ‌پردازند. مردم می ‌توانند با کمی سلیقه به خرج دادن و خلاقیت، با کمک وسایل تزئینی نظیر نگین، مروارید، سنگ، منجوق و… با کمترین هزینه ممکن لباس ‌های ساده خود را به لباسی مجلسی و زیبا تبدیل کنند. در این مقاله به بررسی انواع نگین برای تزئین لباس و انواع ابزار جواهردوزی می پردازیم.

انواع نگین برای تزئین لباس

انواع نگین برای تزئین لباس

آشنایی با ابزار جواهر دوزی

هر یک از وسایل و ابزاری که در این هنر استفاده می ‌شوند دارای روش و تکنیک ‌های دوخت مختص خود هستند که در این قسمت به بررسی آن‌ ها می‌ پردازیم.
• منجوق: این مورد یکی از پرکاربردترین وسایل مورد نیاز در هنر جواهر دوزی است، که معمولا برای پر کردن یک سطح، دور دوزی نقش نهایی و دور دوزی سطح مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
• ملیله: ملیله از نظر ساختاری شباهت بسیاری به منجوق دارد اما با این تفاوت که کمی کشیده تر و به شکل استوانه مشاهده می‌ شود. معمولا از این مورد هم برای پر کردن طرح و یا دور دوزی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. البته قابل ذکر است که نوعی ملیله شکسته هم وجود دارد که با توجه به نامش دارای زاویه است و حالت شکسته دارد.
• پولک: پولک به عنوان نمونه‌ ای ساده به صورت ترکیب شده با منجوق و یا به طور مستقل استفاده می ‌شود. این محصول را می ‌توان در طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوع زیادی در بازار و خرازی‌ها پیدا کرد.
• مروارید: از دیگر وسایل تزئینی در هنر جواهر دوزی می ‌توان به مروارید اشاره کرد که بسیار پرکاربرد است. این محصول را هم به طور دانه ‌ای و هم به صورت رشته ‌ای در طراحی لباس استفاده می ‌کنند و همچنین مانند دیگر اجزا به راحتی در بازار قابل یافت است.
• کریستال (سنگ): این محصول که طی سال‌ های اخیر وارد بازار شده است و طرفداران زیادی دارد و معمولا به صورت تک دانه ‌ای در مرکز طرح استفاده می ‌شود تا بیشتر جلوه کند. کریستال ‌ها روش دوخت مشابهی با مروارید دارند و در طرح و رنگ ‌های متنوع و زیبایی در بازار یافت می ‌شوند.
• نگین کریستالی: این محصول هم معمولا در جایگاه مرکز قرار می ‌گیرد و در چهار مدل سوراخ ‌دار، بدون سوراخ، پایه دار و بدون پایه در بازار قابل خرید هستند. از انواع نگین برای تزئین لباس استفاده می شود.
• نگین حرارتی: این نمونه به دلیل زیبایی و سهولت کار با آن بسیار محبوب و پر طرفدار است. از این محصول معمولا برای تزئین لباس ‌های پرکار استفاده می‌ شود، زیرا از طرز کار سریع و آسانی برخوردار است.

انواع نگین برای تزئین لباس

انواع نگین برای تزئین لباس

چگونه لباس‌ های خود را با نگین تزئین کنیم؟

ابتدا طرح مورد نظر خود را روی یک کاغذ رسم کنید و سعی کنید آن طرح را روی پارچه پیاده کنید. در مرحله بعد وسایل تزئین نظیر نگین، منجوق، ملیله و…را آماده کنید. توصیه می‌ شود برای جلوه بیشتر این وسایل از رنگ ‌های مناسب و مطالب رنگ پارچه استفاده کنید. در مرحله بعد با استفاده از سوزن گلدوزی، نخ شفاف و یا نخ همرنگ، دوخت و وصل کردن نگین ‌ها را شروع کنید.

نتیجه ‌گیری
امروزه خانم ‌های هنرمند و خلاق می ‌توانند حتی بدون گذراندن کلاس‌ های تخصصی جواهر دوزی و با استفاده از آموزشات اینترنتی شروع به طراحی و تزئین لباس ‌های خود کنند و حتی از این کار برای کسب درآمد استفاده کنند. برای خرید وسایل مورد نیاز و انواع نگین برای تزئین لباس می ‌توانید به فروشگاه آنلاین خرازی گلستان مراجعه کنید و از خرید آنلاین مورد اطمینان، قیمت‌ های به ‌صرفه و کیفیت بالای محصولات این فروشگاه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *