وبلاگ

تزئین لباس با گیپور

تزئین لباس با گیپور

تزئینات را می‌ توان یکی از هنرهای زیبا و پر کاربرد دانست که در دنیای امروزی طرفداران زیادی پیدا کرده است و معمولا افراد در حرفه ‌های گوناگون به تزئینات مربوط به رشته خود توجه خاصی دارند. از شغل ‌هایی که نیازمند یادگیری روش ‌هایی در زمینه تزئینات است، می توان به خیاطی اشاره کرد. پارچه گیپور در دوخت انواع لباس ‌های مجلسی، رسمی، کت و دامن و… مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این مقاله قصد داریم با تزئین لباس با پارچه گیپور، انواع ، مزیت ‌ها، کاربرد و… آن آشنا شویم.

تزئین لباس با گیپور

تزئین لباس با گیپور

معرفی پارچه گیپور

می ‌توان گفت که پارچه گیپور یکی از پرطرفدار‌ترین پارچه‌ ها جهت دوخت‌ های گوناگون است که در صنعت مد و لباس کاربردهای زیادی دارد. گیپور یک کلمه فرانسوی است و نخستین پارچه‌ های گیپور در کشور فرانسه تولید شده است. ولی بعضی از این پارچه‌ ها در انگلستان با طرح‌ های خاصی تولید می ‌شوند. گیپور با قیمت ‌های متفاوت در بازار ارائه می‌ شود. این پارچه بسیار شبیه دانتل است، با این تفاوت که در گیپور، حفره و جای خالی‌ زیادی در دوخت و بافت پارچه وجود دارد. پارچه‌ گیپور از الیاف ‌های ابریشم مصنوعی و پنبه و نخ تولید می ‌شوند و اکثراً به آستر نیاز دارند.

تزئین لباس با گیپور

تزئین لباس با گیپور

کاربرد پارچه گیپور

محدودیت سنی برای استفاده از این پارچه وجود ندارد زیرا دارای طرح‌ های مختلفی است. تزئین لباس با پارچه‌‌ گیپور بیش ‌تر در لباس ‌های مجلسی و رسمی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اما در لباس ‌های جشن، بلوزهای اداری، لباس زیر زنانه، لباس ‌های کوکتل، لباس شب و عروس، بلوز و دامن ،دستکش، روسری و شال، پرده، مچ بند، یقه، یقه دار، تل سر، آستین، تزئین بالش و… نیز کاربرد دارد. پارچه گیپور را می توانید با سایر پارچه‌ ها مانند ساتن ترکیب کنید و لباس‌ های مجلسی زنانه بی نظیری به دست آورد. لباس مجلسی گیپوردار برای افرادی که چاق هستند گزینه مناسبی است.

مزایای پارچه‌ گیپور

این پارچه بسیار زیبا و پرطرفدار است، بافتی ظریف و دلنشین دارد و گزینه مناسبی جهت استفاده در لباس عروس، لباس شب و دیگر لباس ‌های با شکوه و لوکس مجلسی است. این پارچه خیلی منعطف است و به خوبی روی تن قرار می ‌گیرد. ضخامت بالای این پارچه، مناسب بودن برای همه سنین، شفافیت و برجسته بودن از ویژگی ‌های دیگر این پارچه است. در بخش هایی از لباس مانند یقه، آستین و.. می ‌تواند به تنهایی و بدون آستر مورد استفاده قرار گیرد.
به دلیل وجود حفره، هوا به سادگی از آن عبور می‌ کند، به همین خاطر باعث خنک نگه داشتن بدن و خارج شدن دم و رطوبت از بدن می ‌شود. گیپور یک پارچه سبک است و احساس سنگینی نخواهید کرد، لذا گزینه مناسبی برای تزئین لباس است.

تزئین لباس با گیپور

تزئین لباس با گیپور

نحوه مراقبت، شستشو و اتو کردن پارچه گیپور

شستشوی پارچه‌های گیپور کار بسیار آسانی است و ترفند و مشکل خاصی برای این کار وجود ندارد. فقط باید دقت کنید که برای انجام این‌ کار نباید دمای آب بیش‌ از حد زیاد باشد. این پارچه را به راحتی با ماشین لباسشویی می ‌توانید شستشو دهید. پارچه‌ های گیپور هیچ نیازی به اتو ندارند.

تزئین لباس با گیپور

تزئین لباس با گیپور

نتیجه ‌گیری
لباس مجلسی با پارچه‌ های گیپور همان چیزی است که هر خانمی می ‌تواند برای داشتن یک پوشش شیک و زیبا در مجالس و مهمانی ‌ها از آن استفاده کند. تزئین لباس با پارچه گیپور باعث زیبایی و جذابیت زیادی می‌ شوند و باعث شیک پوشی و ایجاد استایل زیبا خواهد شد. لباس ‌های گیپور به خاطر سبکی و قیمت مناسب بسیار پر طرفدار هستند. اگر به دنبال خرید پارچه ‌هایی با قیمت مناسب هستید می ‌توانید به خرازی آنلاین گلستان مراجعه کنید و پارچه دلخواه خود را با قیمتی به صرفه و کیفیتی عالی تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *