وبلاگ

لیست لوازم جواهر دوزی

لیست لوازم جواهر دوزی

جواهر دوزی از جمله کار های هنری پر طرفدار در بین بانوان ایرانی است، افراد زیادی علاقه به یادگیری این هنر داشته و برای آموزش آن به کلاس های مختلف مراجعه و ثبت نام می کنند؛ ولی باید به خاطر داشته باشید که تهیه لوازم مورد نیاز برای شروع جواهر دوزی قدم اول برای اجرا و تمرین این کار هنری است. در این مقاله قصد داریم به معرفی لیست لوازم مورد نیاز برای جواهر دوزی بپردازیم، پس اگر شما هم از جمله طرفداران این رشته هنری هستید و قصد خرید لوازم آن را از خرازی ها دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

لیست لوازم جواهر دوزی

لیست لوازم جواهر دوزی

لیست لوازم جواهر دوزی پر فروش

۱.منجوق
یکی از پر کاربرد ترین لوازم مورد نیاز برای هنر جواهر دوزی منجوق است. شما می توانید از منجوق برای پر کردن و یا دور دوزی یک سطح و یا دور دوزی کار نهایی استفاده کنید.
۲. ملیله
ملیله کمی شبیه به منجوق است ولی نسبت به منجوق بلندتر و استوانه‌ای تر می باشد. معمولا از منجوق و ملیله به صورت ترکیبی برای پر کردن یک سطح و یا دور گیری یک کار استفاده می کنند. علاوه بر ملیله های معمولی یک نوع ملیله شکسته نیز داریم که حالت شکسته و زاویه دار به خود دارد.
۳. پولک
از دیگر لوازم مورد نیاز برای جواهر دوزی می‌ توان به پولک اشاره نمود، پولک ها در رنگ های مختلف و در طرح های ساده و شکل دار در خرازی ها موجود هستند، اصولا پولک ها را به صورت باهم و یا با قرار گرفتن منجوق در کنار، بین و روی پولک ها، بر روی پارچه یا سطح مورد نظر دوخته می دوزند.
۴. مروارید ها
از دیگر لوازم مورد نظر برای جواهر دوزی می توان به مروارید ها اشاره نمود، مروارید ها از جمله موارد پر کاربرد در جواهر دوزی بوده که در سایز ها و رنگ های مختلف در بازار موجود هستند. شما می توانید از آن ها به صورت تکی و یا رشته ای در دوخت خود بهره ببرید.

۵. کارگاه
کارگاه وسیله ای برای محکم کردن نمد، پارچه و یا تور است که در دو مدل چوبی و ژله‌ای در خرازی ها موجود است. شما برای انجام کار جواهر دوزی باید ابتدا پایه کار را محکم نمایید، البته از آن جایی که چرم و نمد ها از پارچه محکم تر هستند می توانید بدون استفاده از پایه شروع به جواهر دوزی بر روی آن ها کنید ولی توصیه می کنم برای آن که بتوانید بهتر کار کنید و یک کار تمیز داشته باشید از کارگاه برای محکم کردن سطح مورد نظر خود استفاده کنید.
۶. نخ نایلون
از دیگر لوازم مورد نیاز برای جواهر دوزی می توان به نخ نایلون اشاره نمود که در دوخت معمولا از این نخ ها استفاده می کنند، این نخ ها در رنگ های مختلف موجود هستند که در انتخاب رنگ نخ باید دقت کنید تا رنگ نخ با زیر سطح کار شما متناسب باشد در این صورت کار زیبا تر و تمیز تر خواهید داشت.
۷. نگین کریستالی
نگین های کریستالی معمولا به عنوان اجزای مرکزی در یک طرح مورد استفاده قرار می گیرند، شما می توانید نگین را در مرکز قرار داده و اطراف آن را منجوق و ملیله برای جلوه بیشتر نگین بدوزید که نگین ها در دو نوع پایه دار و بدون پایه به فروش می رسند.
۸. پایه کار
شما می توانید برای انجام جواهر دوزی از نمد، چرم، پارچه و یا تور زپون به عنوان پایه کار استفاده کنید، البته اگر قصد دارید جواهر دوزی را به صورت جزئی جدا از لباس و یا به صورت پیکسل استفاده کنید، استفاده از نمد و چرم به عنوان پایه کار می تواند گزینه مناسب تری باشد.

لیست لوازم جواهر دوزی

لیست لوازم جواهر دوزی

خرید لوازم مورد نیاز برای جواهر دوزی

تهیه لوازم با کیفیت برای شروع کار بسیار مهم است زیرا تهیه لوازمی که از کیفیت مناسب برخودار نیستند می تواند در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار باشد. شما می توانید لوازم جواهر دوزی با کیفیت را با قیمت مناسب از فروشگاه خرازی گلستان تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *